Ayah Rezky Aditya Dipolisikan, Dianggap Tak Takut Terus Mengelak Akui Anak Detik

3cqdapwoum7lim
Jakarta -

Saman antara Tiara dan bapa Rezka, Aditya, masih diteruskan di Mahkamah Daerah Bekasi. Tiara percaya bahawa perbicaraan untuk pembuangan bayi masih berlarutan.

Terutama, bapa Rezka Aditya, Triogo, tidak pernah menghadiri persidangan itu. Tiara menunjukkan bahawa Triego tidak takut.

“Ya, sudah lama, mungkin dia tidak takut dengan mediasi kedua, dia tidak pernah datang. Ini bermakna dia tidak takut dia tidak menghormati kami,” kata Tiara pada Rabu (18 Mei 2022) daripada Polis Metropolitan. Bekasi).

Oleh itu, Tiara mengambil keputusan untuk meletakkan bapa Rezka, Aditya, di landasan undang-undang. Dia melaporkan bapa Rezka Aditya kepada polis Depok.

Tiara berharap selepas laporan itu, nasib anaknya akan lebih baik. Di samping itu, anak semasa akan berada di sekolah rendah dan memerlukan sijil kelahiran.

“Kemudian kepada polis, mereka tahu orang terbaik seterusnya. Ya, jawapannya ialah anak saya akan memerlukan sijil kelahiran tidak lama lagi. Jika ya, maka saya akan membuat sijil individu atas nama saya, kerana saya mahu pergi ke sekolah. Saya tidak mempunyai sijil kelahiran untuk bersekolah tahun ini,” tambahnya.

“Sepatutnya ini tahun terakhir tadika, bukan tahun ini sekolah rendah. Jika ya, maka ya, saya melakukan satu-satunya perkara yang saya mampu untuk memastikan anak saya pergi ke sekolah rendah,” tutup Tiara.

Tiara bertanya mengapa Triego tidak pernah hadir ke perbicaraan. Semasa perbicaraan, bapa mertua Chitra Kirana sentiasa sakit.

Tetapi menurut Tiara, alasan Triego kurang masuk akal. Kediaman Triogo dan mahkamah daerah Bekasi bernama Tiara tidak jauh.

“Encik Triego menghidap diabetes, tetapi itu mungkin sebabnya. Rumah dekat NP Bekasi di Kemang Pratama, dekat, setengah jam tak boleh. Bukan sakit, cuma alasan,” kata Tiara.

Tiara juga meminta Triego untuk mengakui anaknya. Dia tidak mahu anaknya berasa ditinggalkan oleh bapa kandungnya sendiri.

“Tolong selesaikan masalah kami. Alifa perlu diterima, dia mahu pergi ke sekolah, dia memerlukan sijil kelahiran, dia tidak pernah mahu mengaku, jadi dia keliru. Dia cuma minta pinjaman, memang ini anak dia. Malah, dia buang anak sendiri,” kata Tiara.

Tonton video "Rezki Aditya dan bapanya dituduh anak luar nikah" [Imej: video 20 saat] (fbr/pus)

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kylian Mbappe Cedera Lutut 2 Pekan Jelang PSG Vs Bayern Munchen Di Liga Champions Bola

Dortmund Vs Man City: Pujian Untuk Jude Bellingham, Pep Lihat Paket Lengkap MSN

Leicester Vs Crystal Palace: Saat Pelatih Rubah Diusir Dari Rumah…